„Veliko zimsko sniženje“- natpisi su koji „vrište“ gotovo sa svih izloga i nesumnjivo će mnoge izmamiti u shopping, a ponuda na policama još uvijek je dovoljno bogata da uspijete ulovite koji dobar komad.
No, pri kupovini na sniženjima posebno trebate pripazite i ne zaboravite ukoliko opazite neki nedostatak, robu kupljenu na sniženjima možete- reklamirati.
„Trgovci nas često dovode u zabludu svojim izjavama ili natpisima na prodajnim mjestima da se roba kupljena na sniženjima ne može reklamirati, što nije istina, jer je zakon vrlo jasno propisao da bez obzira je li neki proizvod kupljen na akciji, sniženju ili rasprodaji, kupac ima pravo na reklamaciju, a gubi ga samo u slučaju da je kupio proizvod s greškom a da je znao za to“, kazala je Amra Vučijak, načelnica Službe za zaštitu potrošača Federalnog ministarstva trgovine.
Postupak reklamacije započinje u trgovini u kojoj je kupljen proizvod, a ukoliko trgovac ne osporava nedostatak, dužan je bez odlaganja udovoljiti zahtjevu potrošača, a ukoliko ga osporava, dužan je o tome pismeno obavijestiti kupca u roku od 8 dana.
Kupac treba obavezno uzeti i čuvati fiskalni račun jer u suprotnom neće moći ostvariti pravo na reklamaciju.
Kupci često prigovaraju i na količinu snižene robe, osobito one po najvećem postotku, a za što također postoje zakonski propisi.
„Roba koja se prodaje na sniženju mora biti jasno, vidljivo i čitljivo označena cijenom prije i nakon sniženja. Ukoliko je postotak sniženja objavljen u rasponu, primjerice 20-70 %, onda najveći postotak sniženja na početku prodaje po sniženim cijenama se mora odnositi na najmanje jednu petinu vrijednosti svih proizvoda na sniženju“, pojasnila je Vučijak.