''Pametni'' zakonodavci izmjenama i dopunama zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama u BiH, osigurali su nesankcioniranje pojedinih prometnih prekršaja. Zašto???
''Ranije je član 238., stav 1., točka 14., propisivao da će se novčanom kaznom od 40 KM kazniti vozač koji pravi prekršaj, a izmjene i dopune zakona koje su donesene prošle godine u svibnju, stupile na snagu u lipnju, brišu tu točku odnosno brišu sankciju. Ja ne znam kako se to dogodilo zakonodavcu. Slučajno ili namjerno? Ima prekršaja, nema sankcije'', rekao je za RDV zapovjednik prometne policije Mostar, Ismet Omerika.
Prekršaji koji se ne mogu sankcionirati su zaustavljanje i parkiranje na:
- Obilježenom pješačkom prijelazu i na udaljenosti manjoj od pet metara od tog prijelaza
- Raskrsnici ili na udaljenosti manjoj od pet metara najbližeg ruba popriječnog kolovoza
- Mjestu gdje bi vozilo zaklanjalo postavljeni prometni znak
- Dijelu kolovoza koji je označen kao stajalište za vozila u javnom prijevozu, na udaljenosti manjoj od 15 metara ispred i iza znaka kojim je obilježeno stajalište za vozila javnog prometa
- Mjestima na kojima je znakom označeno parkiranje za invalide
- Mjestima priključaka za vodu i kanalizaciju
- Trotoaru odnosno pješačkoj stazi osim ako to nije izričito regulirano prometnim znakom. Ako je parkiranje dozvoljeno treba se ostaviti najmanje 1.6 metara širine na površini za kretanje pješaka s tim da ta površina ne smije biti uz rub kolovoza.
Ipak na snazi je ostao član 76. zakona osnove sigurnosti prometa na cestama u BiH, koji propisuje da se vozilo koje je načinilo prekršaj može izmjestiti vozilom pauka. Grad Mostar posjeduje vozilo pauk kojim bi mogao riješiti problem nepropisnog zaustavljanja i parkiranja. Omerika kao glavni razlog lošeg rada ''pauka'' navodi zaustavljanje prometa pri odvoženju vozila.
Na mjestima gdje je vidno postavljen prometni znak zabrane parkiranja i zaustavljanja policija može djelovati, tj. može naplatiti kaznu. Zašto se ne sankcioniraju vozila na takvim mjestima u gradu Mostaru, Omerika je obrazložio nedostatkom kadra.
Ovaj tragikomični zakon najviše je pogodio grad Mostar, budući da na ovakve slike u ostalim većim gradskim centrima nećete naići. Ostali gradovi se služe i lisicama za vozila, no ne i Mostar.
''Lisice se nisu baš pokazale toliko efikasne. Korištene su jedno vrijeme, sad su izbačene iz upotrebe. Ja ne znam razlog zašto'', obrazložio je Ismet Omerika te dodao da nije sve ni do policije, prometa i signalizacije već da nam nedostaje i kulture vozača.
Kako izgleda (ne)kultura mostarskih vozača pogledajte u FOTO GALERIJI